– System ochrony zdrowia musi zacząć współpracować z systemem szkolnictwa. Coraz więcej młodych osób zmaga się z problemami na tle zdrowia psychicznego po pandemii COVID-19. Specjaliści i specjalistki wskazują, że sama pandemia i nauczanie zdalne nie było jedyną przyczyną. Natomiast było katalizatorem, który przyspieszył pewne zjawiska i pokazał nam, które elementy dla młodego pokolenia są w tym momencie priorytetowe w obszarze zarówno systemu ochrony zdrowia, jak i systemu edukacji – zauważył Dominik Kuc.
Podkreślił także, że wzrost liczby psychiatrów to pozytywny trend, jednak nie można zapominać także o innych osobach pracujących z dziećmi i młodzieżą. Istotna jest kwestia dostępu do psychologów i psycholożek szkolnych. Są to osoby, które nie prowadzą terapii młodych osób, ale są w stanie wykryć i monitorować stan zdrowia psychicznego na poziomie konkretnej szkoły.
#PrezydencjaUE2025 #RadaUE #ZdrowiePsychiczne #PsychiatriaDziecięca #ZdrowiePubliczne #UniaEuropejska #OchronaZdrowia #Polska
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.